Årets lundaköpman 2024

juni 25, 2024 admin

Årets Lundaköpman 2024: Ågrens Cykel

På Lunds Näringslivsdag i Stadshallen 11 april belönades Ågrens Cykel med Handelsföreningens utmärkelse ”Årets Lundaköpman 2024”. Vi vill framföra våra varma gratulationer till Anders Lindman och hans medarbetare! Motiveringen lyder som följer:

”Årets Lundaköpman är ett välskött företag med lång tradition som driver sin verksamhet i anrika lokaler. Det är samtidigt en verksamhet som är oerhört rätt i tiden och alldeles särskilt så i cykelstaden Lund. Kvalitet och hållbarhet går hand i hand, med fokus på att reparera, laga och underhålla.

Här har generationer Lundabor köpt kvalitetscyklar till hela familjen och fått hjälp av verkstaden att hålla sina cyklar i toppform, medan andra hämtat sin tjänstecykel och fått den servad här.

På hörnet Kävlingevägen / Karl XII:e gatan möter du erfarna och genuint hantverksskickliga medarbetare med kunskap och yrkesstolthet utöver det vanliga. Cykeln rullar bättre än när den var ny! – är en återkommande kommentar i recensionerna.
Det starkaste intrycket många bär med sig härifrån är ett föredömligt bemötande med engagerad och vänlig service, och känslan av att alltid ha fått lite mer hjälp och lite bättre service, än man förväntade sig”.

Årets Näringslivspris delas ut av Lunds kommun: Alfa Laval
Årets företagare delas ut av Företagarna: Najell
Årets unga företagare delas ut av Företagarna: Träningsinstitutet
Lunds Nyföretagarcentrums pris Årets nyföretagare: Matstudio Kungsmarken

Länk till filmen som är skapad av Pelle Hybbinette 😊

Årets Anställd
Marie Edenheim Tehuset Java

Stort grattis till Marie på Tehuset Java – en mycket uppskattad medarbetare och ett välkänt ansikte för många Lundabor – som belönades med handelsföreningens pris ”Årets Anställd”!

Årets Anställd
Erek Bell, HepCat Store

I år delades två utmärkelser till årets Anställd ut, och den andra gick till Erek bell som är butiksansvarig på HepCat Store. Stort grattis Erek!