Utmärkelser 2013

Årets lundaköpman 2012

Calle Henrickson och Fredrik Wigren på Klostergatans Vin & Delikatess utsågs till Årets Lundaköpman 2012. Under högtidliga former i Rådhuset fick de ta emot utmärkelsen i närvaro av representanter från Handelsföreningen, Lunds näringslivsenhet samt press och fotografer.

Närvarande var även Företagarna Lund och Lunds Nyföretagarecentrum som också uppmärksammade några av sina medlemmar. Till Årets Företagare utsågs Michael Mokhberi, som driver Apptus Technologies AB och Årets Nyföretagare blev Marcus Andersson och Christian Eriksson, grundare av Bemannica AB.

Årets anställd 2012

arets-anstalld-2013

Utmärkelsen Årets Anställd delades ut på Handelsförenignens årsmöte den 11 april och tillföll Åsa Karlgren, Krabat i Lund och Martina Rupcic, Tokyo Makeover

Årets handelselever 2012

Årets Handelselever heter Sanna Malmström och Sandra Hjärteborg från Gymnasiskolan Vipan, Handels – och administrationsprogrammet.