Medlemsförmåner

Zimmerdahl 20th Century Design & Antiques, Krafts Torg, Lund

Stipendier

Handelsföreningens stipendiefond är öppen för alla som driver eller är anställda av ett medlemsföretag. Ett stipendium kan du använda till aktiviteter som fortbildar eller bara inspirerar dig till nya stordåd i din yrkesroll – till exempel utbildning, fortbildning, studieresor eller dylikt.

2014 delades över 600 000 kr ut.

Utbildning

Handelsföreningen anordnar utbildningar då intresse finns. Under hösten 2015 erbjuder vi föreläsningsserien ”Den röda tråden”.

Utmärkelser

Som medlem har du möjlighet att nominera till och själv få någon av utmärkelserna Årets Lundaköpman och Årets anställd, som förutom äran och uppmärksamheten på föreningens årsmöte, ger ett stipendium.

Deltagande i aktiviteter

Handelsföreningen anordnar under året en rad aktiviteter såsom temahelger, julaktiviteter, långhelg, Handelsföreningens presentkort, mm. Handelsföreningen deltar som sponsor av Thomanders jul, Humorfestivalen med flera arrangemang i Lund. Som medlem har du stora möjligheter att påverka och komma med förslag.

Lundcity.se

Som medlem exponeras din verksamhet kostnadsfritt på lundcity.se med presentationstext, tre bilder, kontaktuppgifter, öppettider och markering på Google-karta. Du är också mycket välkommen att tipsa om aktiviteter och arrangemang till info@lundcity.se.

Annonsrabatter

Handelsföreningen  har vid flera tillfällen upphandlat annonser under en gemensam vinjett och då kunnat erbjuda sina medlemmar annonsering till rabatterat pris.

Lilla Boden, Skt. Petri Kyrkogata, Lund