PRESENTKORTET

Presentkortet Lund City

Syftet med presentkortet Lund City är att stärka och profilera handeln i centrala Lund. Projektet initierades, drivs och marknadsförs av Lund Citysamverkan som är en sammanslutning av Handelsföreningen i Lund, Lunds kommun och Fastighetsägarföreningen Lund City.

Presentkortet är ett VISA-kort som laddas med valfritt belopp upp till 5000 kr, och som sedan används för att betala i alla anslutna verksamheter i Lund City; såväl butiker, caféer, restauranger, hotell och frisörer som evenemang och upplevelser. Kortet gäller i 12 månader från inköpsdagen.  Kortet fungerar som ett VISA-kort utan kod.

Kortet säljs i presentkortsautomaterna som är placerade i Saluhallen i entréen från Botulfsplatsen samt i Stadshallens entré från Stortorget, och mot faktura på www.lundcity.se.

För att ansluta din verksamhet till presentkortet måste du vara medlem i Handelsföreningen. Detta gäller sedan 2021. Att delta i presentkortet är kostnadsfritt för dig som medlem.

För att kunna ta emot betalning med presentkortet behöver din kortterminal registreras. Fyll i avtalet och skicka det till Handelsföreningen, Kattesund 6, 222 21 Lund, eller scanna avtalet och maila det till citykortet@lundcity.se.

Länk till avtal om presentkortet

Länk till butiksguide om presentkortet