VÄLKOMMEN TILL HANDELSFÖRENINGEN!

Vår målsättning är att öka Lunds attraktionskraft och bidra till utveckling och gemenskap. I vårt nätverk finns de flesta av affärsidkarna i Lund City och vi har ett mycket bra samarbete med såväl Lunds kommun som Fastighetsägarföreningen genom Lund Citysamverkan. Handelsföreningen arbetar för alla verksamheter i Lund, såväl enmansföretag som rikstäckande handelskedjor.

Handelsföreningen är din bästa affärspartner. Genom Handelsföreningen får du det stöd och nätverk du behöver för att skapa en långsiktig, trygg och hållbar affärsverksamhet.

Läs mer om Handelsföreningen…

Höstmöte 28 oktober kl. 19

botanlundcity

Vi hälsar alla våra medlemmar och även blivande medlemmar välkomna till höstmöte! Mötet äger rum onsdag 28 oktober kl. 19 på Kattesund 6. Vi serverar något gott att äta och dricka!

Anmäl dig till info@handelsforeningen.se eller tel. 0708 98 31 68

Mycket varmt välkomna!

Den Röda Tråden

Handelsföreningen har nöjet att presentera ett nytt program inom ramen för ”Den Röda Tråden”.  Vi hälsar medlemmar och samarbetspartners hjärtligt välkomna till en serie sammankomster som vi är övertygade om ska ge inspiration & extra energi i det dagliga arbetet! Höstens program rymmer såväl Moderådets VD Elin Frendberg, Linus Thörnblad, Ewa-Gun Westford som Peter Åberg och Torkild Sköld. Programmet kompletteras av Länsförsäkringar som vid två tillfällen under hösten bjuder på utbildning i första hjälpen och HLR.

Länk till programmet för Den Röda Tråden
Anmälan till Den Röda Tråden

Söndagsöppet 25 oktober

Nästa söndagsöppna helg i Lund är 25 oktober då omkring 150 butiker, caféer och restauranger har söndagsöppet kl. 12-16.

Konstkväll Lund 17 oktober kl. 17-22

omslaget

Konstkväll Lund är ett fantastiskt tillfälle att ta del av stadens rika och varierande konstutbud på en och samma kväll. Lunds gallerier och konstinstitutioner håller kvällsöppet och erbjuder ett fullspäckat program med guidade visningar, skapande verkstäder, spännande föredrag, filmvisning, körsång och många oväntade möten.

Projektet drivs av Krognoshuset / Konstföreningen Aura med stöd av Lunds kommun och Sparbankstiftelsen Skåne.

Ett VISA-presentkort för Lund City

En stor och glad nyhet inför hösten är LundCitys VISA-presentkort som kommer att bli klart under hösten. Detta har vi verkligen längtat efter! Handelsföreningens medlemmar får givetvis första möjligheten att ansluta sig. Just nu jobbar vi med anslutningar, avtal mm, och information kommer så fort allt fallit på plats.

#lundcity

Använd gärna hashtag #lundcity på era verksamheters inlägg på Instagram!

Hållbart företagande

I samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Citysamverkan, Företagarna Lund och Finsam arrangeras ett frukostseminarium på temat Hållbart företagande. Seminariet äger rum 29 september i Gröna Salongen, på Grand Hotel. Frukost och mingel kl. 08.00, följt av föreläsning kl. 08.30- 09.30.

Föreläsare är Stellan Johansson, ICA Supermarket i Hjärnarp, som är tredje generationen ICA-handlare och en förebild när det gäller att framgångsrikt arbeta inkluderande. Han har också förmågan att inspirera andra till att se vinsterna och mervärdet med mångfald i en arbetsgrupp.
Frukostseminariet är kostnadsfritt men om du vill delta behöver du anmäla dig till info@handelsföreningen.se.

Årets köpman 2014: Mat & Destillat

[portfolio_slideshow id=629]

Handelsföreningen i Lund är mycket stolt över att presentera Årets Köpman 2014: Fredrik Lundegård och Marcus Nyberg från Mat & Destillat! Motiveringen: ”På drygt tre år har dessa unika förmågor genom gedigen yrkeskunskap och fint hantverk skapat ett av Lunds populäraste vattenhål för finsmakare som vill ha en riktig ”premiumupplevelse”. Enligt traditionellt restaurangomdöme står de för mat i toppklass och många innovationer som erövrat åtskilliga priser. (…) Allt andas genuinitet och hållbarhet som avspeglar en trygg och riktigt lundensisk miljö. Naturligtvis bidrar hela konceptet till att kloka beslut fattas, nätverk bildas, kontrakt skrivs, vilket lyfter Lunds samlade utvecklingspotential”. Bilder från Mat & Destillat, där Handelsföreningens styrelse stannade till på vägen till Lund Grand Prix för att fira årets pristagare.

Vi välkomnar nya medlemmar!

Vi är mycket glada över att AF-borgen, Antikvariat Patrik Andersson, Rosie’s Cakes & Tea, Martin Thorstensen Accounting, Krognoshuset, Reko Deli, Pavement, Trottoar, Lux Förlag, Restaurang Bantorget 9, Love Coffee Roasters, Pretty Flowers, Stilfullt, Lundaböcker, Destress spa samt alla handlare i Saluhallen under året valt att bli medlemmar i Handelsföreningen. Hjärtligt välkomna!

Datum för kommande Lundasöndagar:

• 27 september
    25 oktober
    29 november Skyltsöndag

Inlösen av presentkort

Presentkorten gäller i alla butiker som är medlemmar i Handelsföreningen. När butiken löst in Handelsföreningens presentkort skickar du ett mail eller en faktura till info@handelsforenigen.se eller till adress: Handelsföreningen Kattesund 6 221 01 Lund. Ange numret på presentkortet. Glöm inte ange plus-eller bankgiro som betalningen skall gå till. Har du några frågor kring presentkortshanteringen? Ring oss på tel. 0708-98 31 68.

Stipendier

Glöm inte att du som medlem i Handelföreningen kan söka stipendier från vår stiftelse. Ansökningsformulär hittar du här!

lundcity.se

Lundcity.se

lundcity.se är en mycket välbesökt sida med 10 000 -15 000 unika besökare per månad. För att den ska fortsätta att vara relevant och aktuell är vi beroende av information från alla er som driver verksamheter i Lund! Som medlem i Handelsföreningen exponeras din verksamhet med presentationstext, tre bilder, kontaktuppgifter, öppettider och markering på Google-karta.

Du är också mycket välkommen att tipsa om aktiviteter och arrangemang till info@lundcity.se,  kanske guidade turer, nya menyer, provsmakningar, författarbesök, vernissager, föreläsningar…  Målet är att hemsidan ska avspegla ett levande och rikt utbud i Lunds City. Foldern som marknadsför handel i Lund city samt informerar om hemsidan och parkeringsmöjligheter har delats ut i de flesta butiker i Lund. Om du inte fått några eller behöver fler, finns dessa att hämta på vårt kontor på Kattesund 6. Hemsida liksom folder har bekostats av Lund Citysamverkan. All medverkan är kostnadsfri för butiker, restauranger, caféer och hotell.