lundcity.se

Våra kanaler

www.lundcity.se

www.lundcity.se skapades på initiativ av Lund Citysamverkan och premiärvisades vid i januari 2014. Syftet är att marknadsföra och stärka handel i Lunds City. På hemsidan finner du samtliga butiker, restauranger, caféer och en lång rad andra verksamheter i centrala Lund i ett omfattande branschregister, kompletterat med information om parkering, aktiviteter och en evenemangskalender som tillhandahålls av Visitlund..

Alla verksamheter presenteras med bransch, adress, telefon, hemsida, öppettider samt position på en Google-karta. Medlemmar i Handelsföreningen presenteras därutöver även med en text om ca 50 ord på svenska och engelska, samt upp till tre bilder. Bilderna ska vara i liggande format och av god kvalitet. Text och bilder samt tips på nyheter, aktiviteter, arrangemang mm inom den egna verksamheten eller annan handel i Lund City tas tacksamt emot på info@lundcity.se. All medverkan är kostnadsfri!

För att hålla hemsidan aktuell är vi beroende av din hjälp. Kontrollera så att dina uppgifter är aktuella, och maila oss om något behöver ändras!

Instagram och Facebook

Handelsföreningen kommunicerar utåt genom facebook-kontot Handelsföreningen Lund och Instagram-kontot handelsforeningen.lundcity där vi dels repostar medlemmars inlägg, dels publicerar eget material. Använd gärna hashtag #lundcity på din verksamhets inlägg på Instagram!